עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

תופעות נפוצות בהריון – כל מה שלא מספרים לנו :)

כל התופעות הן חלק בלתי נפרד מההריון שלך, ברגע שמבינים למה כל תופעה מופיעה וכי כל תופעה היא הדרך של גופך לקדם את ההריון, הן הופכות לנסבלות יותר.
young pregnancy

תוכן עניינים

כל התופעות הן חלק בלתי נפרד מההריון שלך, ברגע שמבינים למה כל תופעה מופיעה וכי כל תופעה היא הדרך של גופך לקדם את ההריון, הן הופכות לנסבלות יותר.

הריון הוא דבר מופלא ומדהים, היווצרותם של חיים חדשים בתוך גופך זה דבר מפליא וקסום אך יחד עם כל הרעיון המדהים הזה, מאחורי הקלעים, ישנן תופעות פחות נעימות שבדרך כלל רוב הנשים בהריון חוות אותן. להלן רשימה של רב התופעות הנפוצות אצל נשים בהריון:

בחילות

תופעה המגיעה לעתים בתחילת ההריון, בשליש הראשון ויכולה גם לחזור לקראת סוף ההריון. לא כולן חוות בחילות ואלו שכן לא חוות אותן באותה חוזקה. אצל חלק הבחילות יכולות להיות לעתים רחוקות/ רק בבוקר/ רק בערב ואצל חלק ללא הפסקה במשך כל השליש הראשון (נדיר אך ישנן מקרים שזה לא חולף במהלך כל ההריון).
איך ניתן לטפל: הדרכים הטבעיות לטיפול הן שתיית סודה עם לימון, הימנעות מאכילת מאכלים שומניים, להקפיד לאכול משהו כל 3 שעות (ארוחות קטנות). במקרים אחרים, ניתן לגשת לרופא לקבל כדורים שיעזרו להפחיתן.

עייפות

תופעה המוכרת לכולן מתחילת ההריון. בשלב הראשוני של ההריון העייפות ממש חזקה, כל ערב את מוצאת את עצמך ישנה על הספה עוד לפני החשדות 🙂 העייפות מגיעה בעקבות העבודה הקשה של גופך, במהלך כל היום הוא מייצר את העובר ואת כל הדברים שאותו הוא צריך ויצטרך.
איך ניתן לטפל: פשוט לכי לישון 🙂

חוש ריח מפותח

צל הרבה נשים בהריון חוש הריח במהלך ההריון הופך למפותח מאוד (להתגייס ליחידת הכלבנים יכול להיות רעיון טוב 🙂 ). ריחות מסויימים שלא הפריעו לכן בעבר יכולים פתאום להיות דוחים בעינכן ואף לעורר אצלכן בחילה וגועל.
איך ניתן לטפל: פשוט הימנעי מריחות שלא עושים לך טוב.

התכהות הפטמות

תופעה זו היא מדהימה, לא כולן יודעות מדוע פטמותיהן מתכהות במהלך ההריון אך ברגע שהן מבינות את הסיבה, זה כבר לא כ"כ נורא. בשבועות הראשונים של התינוק לאחר הלידה, ראייתו מוגבלת לצללים/ שחור לבן. גופך מכהה את פטמותייך במטרה שתינוקך יוכל לזהות ולראות את הפטמה כאשר תניקי אותו.
איך ניתן לטפל: אל תלכי עם חולצה לבנה בלי חזייה 🙂

שתן מוגבר

הריצה לשירותים וההרגשה שיש לך "פיפי" כמעט כל היום מתחילה בשלב מוקדם של ההריון ונמשכת לכל אורכו (לחלק מהנשים תופעה זו בכלל לא מורגשת) אך השיא של תופעה זו היא בחודשים האחרונים כאשר ראשו של העובר וכל משקל הרחם מפעיל לחץ רב על השלפוחית, מצב זה גם יכול לגרום לבריחת שתן בזמן צחוק או התעטשות.
איך ניתן לטפל: אל תתעצלי ולכי לשירותים בכל פעם שאת מרגישה שאת צריכה. לא טוב להתאפק.

כאבי גב

התופעה הזו יכולה להופיע במהלך כל ההריון אך שיאה מגיע לקראת סוף ההריון וזה מכיוון שגדילתו של הרחם ומשקל העובר והמי שפיר מפעילים לחץ על הגב וגורמים לו לך לכאבי גב.
איך ניתן לטפל: במקרה של כאבי גב, שחייה יכולה להיות פיתרון טוב.

כאבי בטן תחתונה ודקירות בבטן

תופעה זו מתרחשת לרוב בהריון ראשון וזה מכיוון שהרחם מרחב וגודל בפעם הראשונה (בשונה מהריון שני ושלישי שבו הרחם כבר גמיש יותר). גם הדקירות שמרגישים לעיתים בבטן זה בגלל המתיחה והגדילה של הרחם והבטן שלך בכלל.
איך ניתן לטפל: לחכות שיעבור 🙂

עצירות

תופעה אשר יכולה להתרחש במהלך כל ההריון, בגלל השינויים בגופך גם מערכת העיכול ומהירות חילוף החומרים משתנה. אצל חלק מהנשים תופעה זו מתרחשת כאשר הן מתחילות ליטול ברזל. איך ניתן לטפל: שתייה מרובה של מים ואכילת מזונות המעושרים בסיבים תזונתיים.

צרבות

תופעה זו מאופיינת בתחושת "שריפה" מהחזה לכיוון הגרון, היא מגיעה לרוב לקראת סוף ההריון כאשר התינוק כבר גדול ורב האיברים הפנימיים של ההריונית כבר מזמן לא במקומם הטבעי. בגלל השינויים במיקומם של האיברים הפנימיים יכולה להיווצר תחושת צרבת. יש אמונה תפלה האומרת שלאישה שיש לה צרבות זה אומר שלתינוק/ת שלה יש הרבה שיער 🙂 כמובן שזו אמונה תפלה וממש לא מדוייקת.
איך ניתן לטפל- בדרך הטבעית אפשר לנסות לאכול שקדים (לא קלויים) אשר אמורים להקל על העניין. במקרים אחרים ניתן לקחת כדורים ללעיסה נגד צרבות (כמובן בהתייעצות עם רופא).

טחורים

תופעה קשה ולא נעימה בכלל. לרב מופיעה באמצע-סוף ההריון והיא מופיעה בעקבות עצירות או עמידה ממושכת. כאשר המשקל של העובר והרחם מפעיל לחץ על האגן יש נטייה לטחורים לצאת בקלות.
איך ניתן לטפל: לנוח והרבה, משחות (לאחר התייעצות עם רופא) ושתיית הרבה מים.

נימול ברגליים/ הרדמות הרגליים

גם זו תופעה שמגיעה לקראת אמצע- סוף ההריון, גדילתו של הרחם ומשקלו הגודל מפעיל לחץ על האגן, לעתים גם התינוק עצמו ותנוחתו יכולים לגרום למצב של חסימה בזרימת הדם ומכאן נימול ותחושת הרדמות ברגל מסויימת.
איך ניתן לטפל: אין מה לעשות, לקוות שהקטן או הקטנה יזוזו לכיוון השני:)

גיהוקים של העובר

בחודשים האחרונים מופיעה תופעת הגיהוקים של העובר אשר לא לכולן מובן מה קורה. זה קורה בד"כ במשך דקה- שתיים ברצף, כל כמה שניות יש קפיצה בבטן בצורה עקבית. העובר שלך מתאמן על הנשימות לקראת היציאה שלו לעולם.

היתפסות של השרירים ברגליים בלילה- לקראת סוף ההריון, במהלך הערב/ לילה נתפסים השרירים ברגל/יים מתוך שינה. זה כואב ומבהיל ולוקח זה קצת זמן להשתחרר.
איך ניתן לטפל- להזיז את הרגליים ולנסות לשחרר.

כל התופעות המצוינות במאמר וגם אלו שלא הן חלק בלתי נפרד מההריון שלך, ברגע שמבינים למה כל תופעה מופיעה וכי כל תופעה היא הדרך של גופך לקדם את ההריון, הן הופכות לנסבלות יותר.

תרצו לקבל אינפורמציה נוספת על הריון ולידה?

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים במייל בהתאם להתקדמות ההריון שלך.

ניתן גם לנווט באתר ולקבל אינפורמציה נוספת אודות "להיות הורים"

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

לא רוצה לעשות שיעורי בית

הילדים לא עושים שיעורי בית

הנה התחילה לה שנת הלימודים, והורים רבים מתלוננים שהם צריכים לנדנד לילדים שלהם לעשות את שיעורי הבית שלהם .להזכיר להם בלי סוף ,ולפעמים אפילו לשחד אותם או לאיים בעונש כדי שיעשו זאת. הם מתלוננים על כמה זה מתיש ואני אומרת – אין לכם את מי להאשים חוץ מאת עצמכם.

גמילה מחיתולים והקשר בטמפרמנט של הילד

לקראת תחילת תהליך הגמילה וכחלק מההכנה הנפשית שלנו ההורים לתהליך הגמילה שטומן בחובו התמודדות רגשית וגם פיזית לא פשוטה, אני מציעה שכל הורה יעצור ויחשוב רגע איך עד היום הגיב הילד שלו למצבים חדשים/מעברים/שינויים בהם נתקל בחייו