עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

תהליך הלידה – שלב אחר שלב

תהליך הלידה מתחיל בצרים ומסתיים בבואו של התינוק אל אוויר העולם. אורך הליך הלידה שלך מתחלק לשלושה שלבים עקרים: צירים, הלידה עצמה והוצאת השליה

תוכן עניינים

נשימות ועיסוי יכולים להקל מאוד על הכאבים שבאים והולכים, כמו כן חשוב לשתות הרבה מים ולאכול משהו בכדי לשמר את האנרגיה שלך.

תהליך הלידה מתחיל בצירים ומסתיים בבואו של התינוק אל אוויר העולם. אורך הליך הלידה שלך מתחלק לשלושה שלבים עיקריים:

שלב 1 – צירים

זהו השלב הארוך ביותר מבין שלושת השלבים. אורך של הליך זה עשוי להימשך בלידה הראשונה בין 10 – 15 שעות וכמובן שזמן זה מתקצר בכל הריון נוסף מאחר והגוף שלך מתרגל לתהליך הלידה. בשלב הצירים צוואר הרחם שלך מתרחב עד שמגיע לקוטר של 10 ס”מ שזהו בעצם המצב האופטימלי לביצוע הלידה. הצירים שלך בעצם מתחילים בצורה עדינה ולאט לאט מתחזקים עד לפתיחה של 3-4 ס”מ ואז מתייצבים לקצב סדיר של כל 5 דקות בממוצע.

חשוב שבשלב זה תמצאי בבית ותשכבי בתנוחה הנוחה לך ביותר. נשימות ועיסוי יכולים להקל מאוד על הכאבים שבאים והולכים, כמו כן חשוב לשתות הרבה מים ולאכול משהו בכדי לשמר את האנרגיה שלך. לאחר פתיחה של 4 ס”מ הצירים שלך יהפכו סדירים וזה זמן מצוין לצאת לכיוון בית החולים. הזמן שבין פתיחה של 4 ס”מ ועד לפתיחה של 10 ס”מ הצירים יהיו כואבים יותר.

כרגע ישנו מצב של ירידת מים (במידה ולא הרופא שלך יוכל לעשות זאת באופן יזום). ברגע שתגיעי לבית החולים, את תעברי בדיקת מוניטור, עירוי נוזלים ואפידורל במידה ותרצי כמובן. חשוב לשמור על קור רוח ולעשות תרגול נשימות אשר יכול מאוד להקל על התהליך.

שלב 2 – הלידה

שלב זה מתחיל בפתיחה המלאה של צוואר הרחם ומסתיים עם יציאת התינוק אל העולם. גם השלב הזה יכול להמשך כמה שעות וגם הוא פוחת בכל הריון נוסף שלך. בכדי שהתינוק יוכל לצאת החוצה יהיה עלייך לדחוף וללחוץ עד שייצא מתוך תעלת הרחם. ככל שהלחיצות שלך יהיו חזקות יותר, תהליך זה הסתיים מהר יותר. רוב הלידות מתבצעות בשכיבה על הגב, בשכיבה על הצד או בכריעה על ארבע.

חשוב לדעת שבהרבה מצבים לקראת היציאה של ראש התינוק, תיאלץ המיילדת לחתוך במקצת את הנרתיק בכדי להקל על יציאתו (עיסוי הפריניאום יכול מאוד להקל על תהליך יציאת הראש ללא חיתוך). בסיום הלידה, המיילדת תעביר אליך את התינוק ובעלך יבצע את חיתוך חבל הטבור שלו. לאחר מכן המיילדת תסמן בסרט זיהוי את התינוק, תשקול אותו ואז תניח אותו לידך עד שיועבר לתינוקיה. כמובן שבמידה ואת רוצה, תוכלי להניק את תינוקך כבר בשלב הזה.

שלב 3 – הוצאת השליה מהרחם

תהליך הלידה אינו מסתיים עם צאתו של תינוקך. בשלב זה חשוב יהיה לוודא את הוצאת השליה. תהליך זה יחסית קצר (עד 30 דקות). לרוב השליה יוצאת מעצמה, אך לעיתים יצטרך הרופא להוציא אותה בעצמו וכמובן לוודא שכולה בחוץ. דבר נוסף וחשוב הוא לבצע תפירה של הרחם במידה ובוצע חיתוך יזום. בסיום שלב זה את כמובן מועברת למנוחה והתאוששות וזמן מה אח”כ לחדר היולדות.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

השמנת יתר אצל ילדים, מה ניתן לעשות ?

השמנת יתר אצל ילדים היא מצב רפואי רציני המשפיע על ילדים ובני נוער. ילדים עם השמנת יתר מוגדרים כך כאשר המשקל שלהם גבוה מהמשקל הרגיל לגילם ולגובהם והדבר מפריע להתנהלותם היומיומית התקינה.

ברית המילה – איך בוחרים מוהל?

כחלק מהיותו יהודי "כשר" הוא קיום טקס ברית המילה שאמור להתקיים (במידה ובריאותו תקינה) ביום ה- 8 מלידתו. מעבר למסורת הדתית, כיום רבים עורכים ברית מילה גם מסיבות בריאותיות ולאוו דווקא מסיבות דתיות.

בחירת מין הילוד – אפשרי? ,מוסרי? כל התשובות כאן

ישנן מספר תאוריות ברמה מדעית כזו או אחרת, בנושא היכולת שלנו לבחור את מין העובר. ראוי לציין שמבחינה רפואית ומוסרית הן שנויות במחלוקת. בסיסן של תיאוריות אלו הוא שהזירעונים הזכריים מהירים יותר אך עמידים פחות לעומת הזירעונים ממין נקבה ומתוך התיאוריות הללו צמחו מספר גורמים אשר יכולים להשפיע על מין העובר