עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

עד איזה שבוע היריון מותר לטוס לחול?

תוכן עניינים

כאשר עולה השאלה הבאה: עד איזה שבוע היריון מותר לטוס לחו"ל? התשובה תשתנה בהתאם להיריון הספציפי שלך, הנסיבות הרפואיות והסיבוכים האפשריים שנשים בהיריון לעיתים עוברות במהלך הריונן.

לפני הכל, בכלל מותר לטוס בהריון? 

טיסה לחו"ל במהלך ההיריון אפשרית בהחלט, אך חשוב להתכונן היטב ולקחת בחשבון מספר גורמים. לצורך העניין, שבועות 1 – 13 מלווים לא פעם בבחילות ועייפות כרונית, מה שכנראה פחות מתאים עבור טיסה לחו"ל. מצד שני, שבועות 14 – 28 נחשבים לזמן האידיאלי לטיסה, מכיוון שרוב מערכות העובר כבר התפתחו, ולא פחות חשוב, רמת האנרגיה של האישה נחשבת גבוהה בד"כ בשלב זה. לגבי הטרימסטר השלישי, כלומר שבועות 29 ואילך, רוב חברות התעופה לא מאפשרות טיסה לאחר שבוע 32.

מבחינה פורמלית – עד מתי מותר לטוס בהיריון? 

מבחינה פורמלית ניתן לטוס עד שבוע 32 בהיריון, לפחות כך נקבע ברוב חברות הביטוח השונות. עם זאת, יש לציין כי כל הריון הוא כמובן שונה ולכל הריון יש את הנסיבות שלו. אם עד היום לא חווית סיבוכים, חמסה, בד"כ תוכלי לרכוש ביטוח נסיעות בהריון דרך פספורט קארד או בכל חברת ביטוח עד שבוע 32 ללא שום בעיה. אבל, אם חווית סיבוך כלשהו במהלך 32 השבועות האחרונים להריונך, את צריכה לקחת בחשבון את 2 ההיבטים הבאים:

  1. לא כל חברות הביטוח יסכימו לבטח אותך, אלא אם את מצליחה לארגן אישור בכתב מרופא הנשים שלך אשר מתיר ומאשר לך נסיעה לחו"ל.
  2. אם תצליחי למצוא חברת ביטוח שתהיה מוכנה לבטח היריון אשר עבר סיבוך, הפוליסה תהיה משמעותית יותר יקרה מאשר פוליסה של הריון אשר אינו בסיכון.

רק כדי להדגיש, נציין כי במקרים מסוימים חברות התעופה אינן מוכנות להטיס נשים בהיריון מוקדם משבוע 32, בד"כ בגלל הגדרת סיכון גבוה.

מס' טיפים לנשים בהריון שרוצות לטוס לחו"ל 

אם את בהריון, מצאת חברת ביטוח נסיעות לחו"ל שמעוניינת לבטח אותך ואת רוצה כעת לטוס, כדאי לדעת שישנם מספר טיפים שיוכלו להקל משמעותית על השהות שלך במטוס. ריכזנו 4 כאלו:

  1. הזמיני מושב מראש: גם אם זה יעלה לך עוד כמה שקלים, בחרי מושב ליד המעבר, שם יהיה לך יותר מקום ותוכלי לקום בקלות לשירותים.
  2. הקפידי על שתייה: למרות שאת כנראה צריכה פיפי כל הזמן, את חייבת לזכור שהאוויר במטוס יבש, ולכן חשוב לשתות מים לאורך כל הטיסה.
  3. השתדלי לחלץ עצמות: קומי מהמושב במהלך הטיסה מדי פעם והתהלכי במעברים, מה שמשפר את זרימת הדם בגוף ועשוי למזער כאבים שונים לאחר הטיסה.
  4. לבשי בגדים נוחים: בחרי בגדים רפויים וגמישים שיאפשרו לך לנוע בנוחות, והאמת היא שהעדיפות היא לבגדים כמו טרנינג ונעלי בית.

לסיכום, הצטיידי בכל מה שנדרש לך, הביאי איתך את כל המסמכים הרלוונטיים של ההיריון, עשי ביטוח נסיעות וחזרי בשלום ארצה. כל עוד ההיריון תקין ואת רוצה לנשום אוויר בחו"ל, לכי על זה ותהני לך מהחיים.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

לתת להם כבר עכשיו את המפתח אל האושר

מה שאני עושה עם הילדים שלי, זה ללמד אותם לראות את הדברים הקטנים האלה. אני מנסה להרגיל אותם לצורת המחשבה הזו כבר מהילדות, כדי שבמהלך החיים זה יבוא להם בקלות. והם יגדלו להיות אנשים מאושרים.

pregnancy sitting

כיצד להתמודד עם טחורים במהלך ההריון?

נשים בהריון רגישות יותר לפתח טחורים ועשויות לקבל אותם במהלך הטרימסטר הראשון, נשים אחרות עשויות לקבל אותם בזמן לידה. בכל מקרה, זמן קצר לאחר הלידה הטחורים נעלמים. עם זאת, אם זאת שכולנו מכירים את הרגשת האי נוחות בגוף, בזמן ההריון המצב הוא יותר בעייתי מאחר ונשים צריכות להיות מטופלות בשיטות בלתי שגרתיות בגלל שהתרופות יכולות להיות מאוד מזיקות לתינוק. לכן נשים הרות צריכות לנסות לטפל בטחורים בצורה טבעית ובטוחה.