עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

להנות מאחר הצהריים עם הילדים- האם זה אפשרי?

אחר הצהריים של הורים לילדים צעירים יכול להראות כמו משימה מאתגרת עד כדי בלתי אפשרית. כל ילד זקוק למשהו אחר. הצרכים שלהם משתנים, ותלויים בגיל של הילד.

תוכן עניינים

כדי להנות מהזמן שלכם עם ילדיכם תדאגו להגיע אליהם עם קצת אנרגיה, אחרי שהספקתם להשתחרר מהיום שעבר עליכם. והכי חשוב, בזמן שאתם איתם תנסו לשים את העיסוקים האחרים בצד לרגע, ופשוט להיות איתם.

מאת: יהודית לוי

למה השעה 16:00 מעוררת אצלי כזאת חרדה?
למה כל אחר הצהריים צריך להיגמר ברגשות אשמה שלי כהורה?

אחר הצהריים של הורים לילדים צעירים יכול להראות כמו משימה מאתגרת עד כדי בלתי אפשרית. בכל רגע נתון, כל ילד זקוק למשהו אחר. הצרכים שלהם משתנים, ותלויים בגיל של הילד, באישיות שלו וכן במה שעבר עליו באותו יום.
אז איך אנחנו יכולים לסיים את היום עם חיוך, עם תחושה שנהננו עם הילדים שלנו ועם הרגשה שהיינו הורים טובים?

אז דבר ראשון – ל נ ש ו ם …לחץ אף פעם לא משחק לטובת ההורים. תמצאו רגע לנשום בתוך כל המערבולת של חיי השגרה. הצורך התמידי לחלק את עצמכם בין הילדים, הבית והעבודה יכול להיות מתיש ומלחיץ כל כך….
חשוב לדעת כהורים למלא את עצמכם בכוחות ולדעת מה מפחית את תחושת הלחץ שלכם. גם דברים פשוטים יכולים להפחית קצת מהמתח של יום העבודה הארוך שעבר עליכם. אפשר לשים שיר טוב בדרך חזרה הביתה, לאכול משהו שאתם אוהבים או לשוחח בטלפון עם אדם שקרוב אליכם ולספר לו מה עבר עליכם היום…

דבר שני – מכניסים לתוך לוח זמנים של אחר הצהריים זמן לשיחה אישית עם כל ילד. זה לא צריך להיות משהו ארוך. גם כמה דקות יספיקו, זה זמן שלכם נטו איתו, ללא הפרעות, ללא עיסוק אחר (וכן, גם לענות לחברה בפייסבוק נחשב עיסוק אחר…). זה נותן תחושה טובה לילד, תורם לתחושת ביטחון העצמי שלו, מאפשר לכם לדעת מה עובר עליו ובעיקר ומחזק את הקשר בינכם. חיזוק הקשר עם הילד שלכם יאפשר לכם להכיר אותו טוב יותר ולהנות יותר מהקירבה אליו.

דבר שלישי– מומלץ לנסות להכניס לשגרת אחר הצהריים זמן לפעילות מהנה משותפת עם ילדיכם (דגש על מהנה! לקפל כביסה או ללכת למכולת לא נחשב…). זה יכול להיות משחק בכדור, יציאה לגינה, לשים שירים שאוהבים ולרקוד או לאפות ולבשל יחד. גם כאן זה לא חייב להיות משחק של שעות, העיקר שזה יהיה זמן שלכם איתם שמיועד לכיף. כדאי לבחור פעילות שגם אתם וגם הילדים שלכם אוהבים, כך כולם באמת יהנו מהחוויה המשותפת.

לסיכום, כדי להנות מהזמן שלכם עם ילדיכם תדאגו להגיע אליהם עם קצת אנרגיה, אחרי שהספקתם להשתחרר מהיום שעבר עליכם. והכי חשוב, בזמן שאתם איתם תנסו לשים את העיסוקים האחרים בצד לרגע, ופשוט להיות איתם.

יהודית לוי, מדריכת הורים לגיל הרך, בעלת תואר שני M.A  בייעוץ והדרכה לגיל הרך מהאוניברסיטה העברית.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

השמנת יתר אצל ילדים, מה ניתן לעשות ?

השמנת יתר אצל ילדים היא מצב רפואי רציני המשפיע על ילדים ובני נוער. ילדים עם השמנת יתר מוגדרים כך כאשר המשקל שלהם גבוה מהמשקל הרגיל לגילם ולגובהם והדבר מפריע להתנהלותם היומיומית התקינה.

כשילד פוחד

אמאל'ה איזה פחד! איך נעזור לילדים להתמודד עם פחד?

אלא שפחדים רבים אין להם סיבה הגיונית – הפחדים הלא רציונליים. בגיל הילדות הפחדים האלה שכיחים יותר בגלל הדמיון המפותח. ועם זאת, עם יד על הלב, גם לנו המבוגרים יש פחדים כאלה לא רציונליים, כמו פחד מג'וקים ועוד בעלי חיים חפים מפשע.