עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

תהליך הפריה חוץ גופית – כיצד מתבצע ומהם הסיכונים?

בהתחשב בגיל המבוגר של רבים מהזוגות כיום, בקשיים להיכנס להריון ובמצוקה של זוגות חד מיניים, תהליך ההפריה החוץ גופית הפך נפוץ יותר ויותר ותינוקות רבים ברחבי העולם חייבים לו את חייהם.
שבוע 25

תוכן עניינים

ניתן להקפיא אותן ולהשתמש בהן גם שנים רבות אחר כך כמו שקורה במקרה שאדם נפטר או אישה מפרישה ביציות בגיל מוקדם על מנת להחדיר אותם בגיל שבו הכניסה להריון קשה יותר.

ב1978 נולד התינוק הראשון מהפריה חוץ גופית ושינה את עולם הרפואה לתמיד. בהתחשב בגיל המבוגר של רבים מהזוגות כיום, בקשיים להיכנס להריון ובמצוקה של זוגות חד מיניים, תהליך ההפריה החוץ גופית הפך נפוץ יותר ויותר ותינוקות רבים ברחבי העולם חייבים לו את חייהם

איך עובדת הפריה חוץ גופית?

הפריה חוץ גופית מבוססת על חיקוי הדרך שבה עובר נוצר באמצעים טכנולוגיים:

האם העתידית מקבלת זריקות שנועדו להגביר את כמות ייצור הביציות. בתהליך ההפריה החוץ גופית מספר ביציות מוצאות מהרחם ומופרות במעבדה. בשל מטענה הרגיש הביצית מוגנת היטב בשכבת פרוטאין וסוכר המוסרת מעליה במעבדה. הפריה יכולה לקרות באחת משתי שיטות: בראשונה מכניסים את הביצית והזרעונים מהגבר שיתכן שאף הם עברו השבחה, לסביבת הפריה שבה תוכל הביצית להפרות בצורה טבעית. בשיטה השניה מחדירים זרעון לביצית ומספקים לה את התנאים הטובים ביותר להפרות.

מה קורה עם הביציות המופרות:

ניתן להקפיא אותן ולהשתמש בהן גם שנים רבות אחר כך כמו שקורה במקרה שאדם נפטר או אישה מפרישה ביציות בגיל מוקדם על מנת להחדיר אותם בגיל שבו הכניסה להריון קשה יותר. בדרך כלל הביציות מוכנסות בחזרה לגוף לאחר שרואים תהליך הפריה בתקווה שיתפתח הריון בריא.

במה שונה הריון בהפריה חוץ גופית לעומת הריון רגיל?

הריון בהפריה חוץ גופית מצריך מעקב אחר התפתחותו בעיקר בשלבים המוקדמים ובשבועות הראשונים. ילדים הנולדים כתוצאה מהריון בטיפולי הפריה אינם נופלים בבריאותם או במדדים אחרים מילדים שנולדו ללא טיפולים.

מהי אם פונדקאית?

במקרה והאם איננה יכולה לשאת את ההריון ברחמה מסיבות בריאותיות או חברתיות שונות. קיימת אפשרות כי אישה אחרת תישא את התינוק ברחמה והביציות המופרות יוחדרו אליה. למרות שהיא נושאת אותו מבחינה ביולוגית האם האמיתית היא האם שיצרה את הביציות. נושא הפונדקאות שנוי במדינת ישראל במחלוקת ואף על פי שהוא פותר מקרים רבים של חוסר יכולת להביא ילדים לעולם הוא גם נושא בחובו אפשרות לניצול כלכלי של החלשים והעניים ע"י בעלי הון.

האם הפריה חוץ גופית גורמת ליותר לידות מרובות עוברים?

על מנת להגדיל את אחוזי ההתעברות, הרופאים מחדירים לעיתים מספר ביציות מופרות לגוף. לעיתים שתיים או שלוש מהביציות נקלטות ברחם אך ככלל רופאים נוטים לדילול עוברים במקרים אלו מחשש לחייהם של היולדת והעובר.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

הכנות לקראת הולדת הבת – מה צריך לקנות?

כשאתם מתכננים אירוע בריתה עליכם להחליט כמה וכמה דברים. קודם כל, מה הוא גודל האירוע שלכם. כמה אנשים מתכוונים להגיע? לאחר שהבנתם מה יהיה גודל האירוע, עליכם לבחור את המיקום בו הייתם רוצים לחגוג.

הימים הראשונים בבית

הימים הראשונים בבית לאחר הלידה

הימים הראשונים בבית לא קלים ובהחלט מתישים אך הם התקופה הראשונה במהלך החיים החדשים והנפלאים שמחכים לכם יחד. תאהבו את הימים הללו ותדעו גם להנות מהם כי עם כל הקושי, הם לא חוזרים ובסוף גם מתגעגעים אליהם (במידה מסויימת 🙂 )