עוד כותרות מובילות

נושאים מעניינים

למדו את ילדיכם את רזי המטבח

תוכן עניינים

חלק מלהעניק לילדים את העצמאות שלהם והיכולות להתמודד עם דברים שונים בחייהם בכוחות עצמם הוא, ללמד אותם כיצד יש לנהוג בסיטואציות שונות. כך למשל אם אתם רוצים שידעו להכין לעצמם כריכים או אפילו ארוחות שמצריכות בישול על גז או אפייה בתנור, השקיעו את הזמן ללמד אותם כיצד לעבוד במטבח בבטחה ובזהירות. תוך זמן קצר הילדים שלכם יתאהבו במטבח וירצו להכין שלל ארוחות שונות לעצמם וגם לכם. לפניכם כמה מתכונים שבאמצעותם תוכלו לפתח אצלם את העצמאות הנדרשת וגם לגלות להם עד כמה המטבח הוא נפלא.

פסטה ברוטב עגבניות

אחד המאכלים האהובים ביותר על ילדים הוא הפסטה. אומנם אם אינכם מכינים אותה טרייה בבית בעצמכם כל שתצטרכו הוא להסביר לילדים באיזה שלב יש להכניס את הפסטה לסיר המים ובאיזה שלב להוציא אותה. תוכלו להסביר להם שאופן ההכנה הטוב ביותר נקרא "אל דנטה" שמגיע מאיטלקית ופירושו הוא "על השן", הכוונה בכך היא שהפסטה צריכה להיות מעט קשה כך שניתן יהיה לנגוס בה והיא לא תהיה רכה מידי.

מששמתם את הפסטה בסיר תוכלו להתפנות להכנת הרוטב. תוכלו לבקש מהילדים לקלף את הבצלים ואת השום וגם לקצוץ אותם, לחתוך את העגבניות, לשטוף את עלי הבזיליקום וגם להוסיף את התבלינים. למדו אותם להשתמש נכון בשמן זית והסבירו שהוא מתחמם מהר יותר משמן הקנולה או החמניות, שיש לו ערכים תזונתיים מצוינים ושמומלץ להשתמש בו לבישול ולתיבול. כעת הסבירו להם כמה זמן יש לטגן את הבצל כדי שלא יישרף, הסבירו ששום נשרף הרבה יותר מהר מבצל ולכן חשוב לטגנו במהירות ולשלב את העגבניות פנימה. 

כמו כן ספרו להם שלעגבניות יש חמיצות טבעית שצריך "לשבור" עם מעט סוכר כדי לאזן את הטעמים. לאחר מכן הראו להם את הכמויות של התבלינים שיש להוסיף. הדגישו בפניהם כי מלח אפשר תמיד להוסיף אבל אי אפשר להוציא, ולכן חשוב להשתמש עם מלח בזהירות כדי שלא יישפך ויהרוס את המנה שהם מבשלים. לאחר מכן הסבירו להם שלבזיליקום יש טעם מאוד דומיננטי ויש להשתמש בו בכמות סבירה ולא לשים ממנו הרבה אחרת הוא ישתלט על כל הטעמים. 

לסיום, הסבירו להם שאוכל טעים מבשלים על אש נמוכה כדי שלא יישרף וכדי הטעמים יוכלו להתמזג יחד. לאחר ההכנה המדוקדקת הזו הסבירו להם שכדי שהפסטה שלהם תהיה עטופה ברוטב היטב, יש לבשל אותה בתוכו כדקה ולא יותר. 

לאחר שתמזגו את הפסטה לצלחות, המליצו להם לנסות ולהוסיף גבינת פרמז'ן למנה, כדי שייפתחו לטעמים נוספים. 

כדורי שוקולד

כדורי שוקולד הם קינוח מושלם לגרום לילדים להתאהב במטבח. ילדים אוהבים ללוש עיסות ובצקים, אין להם שום בעיה להתלכלך ובמיוחד כשמדובר בעיסת שוקולד שבסופה עוד יצטרפו אליה סוכריות צבעוניות. כדי להכין את כדורי השוקולד יש לרסק את הביסקוויטים. לילדים קטנים המשימה הזו עשויה להיות קשה, אם יש לכם בני נוער בבית הם יוכלו לרסק אותם בקלות. בהמשך יש להמיס חמאה עם שוקולד במיקרוגל. הסבירו להם ששוקולד צריך להמיס בפולסים קצרים אחרת הוא יכול להישרף למרות שהוא במיקרוגל, וכשהם ממיסים חמאה יש לכסות את הכלי שבו היא נמצאת כי היא עלולה "להתפוצץ" וללכלך את כל המיקרוגל. לאחר מכן יש להמיס סוכר וקקאו יחד עם מעט מים חמים. בקשו מהם לנקוט בזהירות כי בכל זאת מדובר במים רותחים. לאחר שסיימו להמיס את הקקאו עם הסוכר הם יכולים להוסיף חלב קר לפי המתכון. כעת יש להכניס את כל המרכיבים אל קערת הביסקוויטים ולערבב היטב עד שתתקבל עיסה אחידה. הסבירו להם שאת כדורי השוקולד יש להכין קטנים ולסיום אפשר לצפות אותם בשבבי קוקוס, סוכריות צבעוניות ותוספות אחרות שיידבקו על הכדורים. לסיום הכניסו אותם למקרר לפחות לשעתיים ואחר כך אכלו אותם בהנאה.  

קרדיט תמונה-  pixabay

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך​

תופעת החרדות ודרכי טיפולן

התקף החרדה הנו פחד מאד גדול, שמלווה בתסמינים גופניים קשים, כמו: לחץ בחזה, זיעה קרה, רעידות בגוף ועוד. הפחד הוא מאד גדול ותסמיני הגוף הם בלתי ניתנים לשליטה.

הימים הראשונים בבית

הימים הראשונים בבית לאחר הלידה

הימים הראשונים בבית לא קלים ובהחלט מתישים אך הם התקופה הראשונה במהלך החיים החדשים והנפלאים שמחכים לכם יחד. תאהבו את הימים הללו ותדעו גם להנות מהם כי עם כל הקושי, הם לא חוזרים ובסוף גם מתגעגעים אליהם (במידה מסויימת 🙂 )

איזה תכשיט לרכוש בעבור היולדת הטריה?

סיבת קצף היא אחד הרעיונות הכי כיפיים ומקוריים שתוכלו לבחור לאירוע שלכם. תותח קצף הוא אטרקציה פופולרית היום למסיבות, הן לילדים והן למבוגרים. מסיבות קצף זוכות לצמיחה מדהימה בשנים האחרונות,